sábado, 11 de septiembre de 2010
La Fira de la Repera, La Repera de la Fira, La Refira de la Pera
Es durà terme de 10 a 18 hores (hi haurà festa fins les 22hs) al Forat de la Vergonya del Casc Antic de Barcelona.
La Fira de la Repera pretén ser un lloc de trobada de les fires de productores i productors agroecològics del territori català, i a partir d’aquesta poder sembrar fires agroecològiques-artesanals locals més freqüentment.
Des de la fira també es volen generar sinèrgies per promoure la creació de nous grups de consum organitzats per participar en el consum de producció agroecològica, és a dir, sostenible tant econòmica, ecològica com socialment. En aquest sentit, el consum agroecològic és alguna cosa més que un consum de productes més saludables per al nostre cos i l’entorn ambiental ja que inclou una dimensió socio-política en els projectes.
Des de l’agroecologia, no només proposem un canvi en les tècniques de producció sinó un canvi social i polític, creant col·lectivament noves relacions entre producció i consum i una economia diferent a la capitalista.
Tot això es concreta treballant per desenvolupar el model de producció i de consum que faciliti espais on es prioritzi la petita pagesia i l’elaboració local, respectuoses amb el medi ambient, a qui els importa més la qualitat dels aliments que la quantitat de beneficis.
La Repera considera que és essencial treballar per un model de consum agroecològic i just, i de comerç local amb circuits curts per créixer i caminar cap a la soberania alimentària. L’agroecologia és una agricultura integral i integrada en l’ecosistema respectant la pagesia, les temporades, el medi ambient, l’agro-biodiversitat local i/o propera que es presenta com un canvi radical del consum i de les relacions amb la societat i el medi ambient i propicia la formació d’un nou tipus de consumidor/a i productor/a conscient i responsable.
La Repera és l’espai de trobada entre la pagesia i els grups de consum agroecològic que neix arran del Fòrum Social Català del 2008 donada la necessitat de millorar la comunicació i la relació entre persones consumidores i pagesia en l’àmbit de l’agroecologia i per tal de treballar cap a un consum alternatiu, crític i responsable.
<<<<<<<<<>>>>>>>>>
ES IMPORTANT FER CÓRRER AQUESTA CONVOCATORIA. JA QUE ELS PAGESOS NO ELS TENIM FITXATS PERQUE ES UN MOVIMENT DE XARXA DIFUSA. AIXÍ QUE CAL QUE TOTHOM REENVII, TRUQUI, COMENTI LA CONVOCATORIA A TOTHOM QUI CREGUI, QUE CORRI QUE CORRI I QUE ARRIBI A TOTS ELS RACONS!!! SOBRETOT PAGES@S!!!
La Repera: http://repera.wordpress.com/
Para inscribirse:
http://www.decreixement.net/la-fira-de-la-repera
miércoles, 23 de septiembre de 2009
*_XXVI MERCAT D’INTERCANVI A LA VILA DE GRÀCIA (4 d’octubre)
Virreina* el *Mercat d’Intercanvi de tardor de la Vila de Gràcia*.
Per vint-i-sisena vegada inventarem entre tots i totes les nostres
regles del joc amb una única norma: no utilitzar els diners.
A la tardor l’energia dels arbres es replega cap a les arrels, les
fulles cauen. És època d’eliminació i neteja, comença un cicle de
renovació i equilibri entre el que hem absorbit i el que hem de netejar,
entre allò superficial i allò més profund. El mercat és una bona
oportunitat per fer caure de les nostres vides l’excés de consum,
replegar-nos per satisfer les nostres necessitats a partir de la
confiança mútua.
No només es tracta de fer neteja de l’armari d’allò que ja no ens
serveix. Podem recuperar l’hàbit d’anar a mercat i portar les nostres
humils produccions: menjar, roba, art... Hi haurà una taula informativa
sobre les cooperatives de consum ecològic del barri, una bona
alternativa per evitar els intermediaris entre els consumidors i els
productors. Durant el mercat tindrem música ambient natural, i com
sempre, l’Olla Mòbil farà el dinar amb l’ajut de tots i totes nosaltres
i dels ingredients que vulguem portar. També hi haurà informació sobre
els grups de la XIC per aquesta tardor.
Abans de plegar, cap a les 18h, farem una taller-animació de Bhangra, la
Dansa de l’alegria. Una dansa tradicional del Punjab “/altament
estimulant, que produeix un efecte terapèutic en qui la pràctica, ja que
atorga alegria física, vitalitat, eleva l’esperit i enforteix l’aura.”/
Si pots porta la teva taula perquè cada cop som més gent i no hi ha prou
taules per a tothom. També pots dur alguna tela per a muntar a terra la
paradeta.
Recorda que el mercat no es fa sol, dona un cop de mà al muntar i
desmuntar taules i no abandonis objectes, o donaràs feina a un altre.
T’esperem al mercat!!
Fes difusió.
Per a mes informació. www.ateneurosadefoc.org
Xarxa intercanvi de Gràcia (Xaingra), xaingra-owner@moviments.net
Ateneu Rosa de Foc (c/Verntallat 26)
_______________________________________________
Info-rosadefoc mailing list
Info-rosadefoc@llistes.moviments.net
http://llistes.moviments.net/cgi-bin/mailman/listinfo/info-rosadefoc
domingo, 20 de septiembre de 2009
Sobre la agrosojización
Si alguien es tan fanático de la radio como yo pede elegir cualquier pot, pero el recomendado aquí ahora es de 30 de agosto.-
jueves, 17 de septiembre de 2009
Les cooperatives de consum
Saps què menges, saps qui ho sembra, saps qui ho cobra?
Les cooperatives de consum de productes ecològics i el consum responsable a la Garrotxa.
Data: Divendres 18 de setembre de 2009
Horari: De 19:30 a 21:30
Lloc: IMPC (Institut Municipal de Promoció de la Ciutat)
c/Tomàs de Lorenzana, 15. Olot (Davant la Teisa).
Programa:
Presentació de l’acte.
La realitat de la pagesia, el model agroalimentari actual i alternatives. Maria de la Kusturica, pagesa i membre de la Xarxeta, xarxa de pagesos i pageses agroecològics de Catalunya.
El què, qui i com de les cooperatives de consum: Laura Espasa, membre de la cooperativa la Tòfona, Ateneu Rosa de Foc, Barcelona.
Membre de l’ Empedrat (productors ecològics de l’Alta Garrotxa, Xarxa de productors agroecològics de la Garrotxa).
Qui som, què volem, com funcionem a la cooperativa de consum Rauta? Membre de Rauta (la Pinya, Vall d’en Bas).
Les cistelles ecològiques al casc antic d’Olot. Presentació de la cooperativa de consum de la Greda (Olot). Membre de la Greda.
Debat i torn obert de paraules.
Organitza: Cooperativa de consum Rauta i Col·lectiu la Greda.
Col·labora: Cercle Garrotxa, Centre Sostenibilitat Territorial (CST)
.-
miércoles, 9 de septiembre de 2009
Sostenible
Primer pas en l'organització en xarxa de les cooperatives de consum responsable
Diumenge, 6.9.2009. 00:00h
Durant els últims anys s'han creat nombrosos grups de consum de productes ecològics, seguint diferents models i formes de gestió. La Garrotxa ha destacat en aquest tipus d'iniciatives i és des d'aquesta comarca que s'ha programat una jornada per intentar que aquests grups de consum s'organitzin en xarxa per assolir més força com a consumidors responsables. En la trobada hi participaran consumidors i productors i servirà per donar a conèixer la realitat del model agroalimentari actual.
La idea sorgeix de la cooperativa de consum Rauta, de la Vall d'en Bas, i del col.lectiu Greda, a les portes de funcionar com a col.lectiu de consum. En la jornada de difusió també hi col.labora el Centre de Sostenibilitat Territorial, una de les línies de treball del qual és donar suport a les iniciatives econòmiques per una nova cultura del territori de la comarca.
En la trobada hi participarà entre d'altres Maria de la Kusturica (Vallès Oriental), pagesa i membre de la Xarxeta -Xarxa de pagesos i pageses agroecològics de Catalunya- i també Laura Espasa, membre de la cooperativa la Tòfona, Ateneu Rosa de Foc, Barcelona.
Menjar tomàquets que han estat fets a 6000 km d’aquí? Col·laborar amb projectes que malmeten el nostre entorn? Donar suport a iniciatives que exploten els treballadors? Ja fa temps que arreu del nostre territori consumidors responsables s’estan organitzant per conèixer la realitat del que mengen, adquireixen productes de qualitat sense intermediaris que garanteixen un preu just pel productor i pel consumidor i donen suport a projectes socialment justos. Aquests consumidors formen part de cooperatives de consum de productes ecològics.
Les cooperatives no només són un centre on el consumidor pot adquirir productes ecològics, no són una botiga, sinó que van acompanyades del concepte 'consum responsable', afirmen els promotor de la jornada. Aquests col.lectius defugen el consumisme que preval a tots nivells i es defineixen no només com a "consumidors organitzats i compromesos amb una alimentació més sana", també tenen en compte que els aliments que adquireixen vinguin d'una producció agrària sostenible i respectuosa amb el medi ambient, que no comprometi les opcions de les generacions futures.
La primera trobada serà el divendres 18 de setembre, a partir de les 19:30, a l'IMPC (Institut Municipal de Promoció de la Ciutat)
c/Tomàs de Lorenzana, 15. Olot (Davant la Teisa).
